Wednesday, January 18, 2012

siapalah aku..

hidup ini..tak pernah SUNYI dpd sebarang dugaan.
tak pernah SEPI dpd sebarang rintangan.
tak pernah LARI dpd sebarang halangan.
kerana yg melengkapkan hidup ini adalah LIKU KEHIDUPAN..

"ALLAH takkan berikan kita kEsuSahAn leBih dpD yg KitA maMpu.."
ALLAH Maha Tahu akan segala sesuatu.
ALLAH lebih tahu akan kemampuan kita.
bukankah DIA yg mnciptakan alam semesta?
bukankah DIA pencipta kita??

hidup ini..bukan sekadar utk brseronok sahaja.
bukan utk mnghabiskn usia muda dngan brsuka ria.
ya! kita tdak dapat lari dpd fitrah kita;
sebagai manusia.. mahu segalanya..!!
sering alpa! sering terleka!
selalu ingin kejar keseronokan dunia...

tapi.. kita juga harus sntiasa sedar.
harus sntiasa brsedia.
harus sntiasa berhati-hati.
kErAna..
aJAL tak peRnaH menGenaL uSia.
tak PerNah mEngEnaL siaPa kiTa..
bila-bila masa kita akan dijemputNYA..

Tuhanku..
aku tidak layak untuk ke syurgaMu.
dan aku juga tidak mahu ke nerakaMu..
oleh itu, kurniakanlah kerahmatan.
kurniakanlah keberkatanMu buat kami,
hambaMu yg lemah ini..
bantulah kami..
pimpinlah kami..
ke jalan keredhaanMu..
dan jauhkanlah kami..
dari sebarang kemurkaanMu..
sesungguhnya, ENGKAUlah yang satu.
pErTama,, dan tEraKhir utK kami..


" rasa sebak di hati tika teringat akan kekhilafan diri suatu ketika dulu..
        ya ALLAH.. lindungi aku dpd segala kemungkaranMu..
        biarlah aku kekal begini..dan insyaAllah menjadi lebih baik dpd sebelumnya..amin.. "

No comments:

Post a Comment