Tuesday, May 1, 2012

andainya..

Tuhan..
Andai telah Engkau tetapkan,
Dia milikku, tercipta untukku,
Satukanlah hatiku dngn hatinya
Di bawah lembayung rahmatMu..


Tetapi..


Andai dia bukan Adam yg diciptakan buatku..
Aku pohon, jauhkan rasa yg brmukim di jiwa untuk dirinya.
Hindari segala rasa yg membebankan jiwa.
Hilangkanlah segala rasa yg hadir buat dirinya..


Ya Allah..
Aku tdk mahu terus berharap.
Aku tdk mahu terus menanti.
Hadirkanlah sebuah jawapan yg aku damba.
Hadirkanlah sebuah kepastian yg aku perlukan.


Ya Rabb.
Engkau Maha Tahu akan segala sesuatu.
Engkau jua yg mengaturkn yg trbaik buatku.
Lantas..
Aku mohon padaMu yg Menciptakan aku.
Hadirkanlah dia, bakal imamku
Agar hatiku tdk lagi keliru.


Andai cintanya bukan milikku.,.
Tutupi rasa yg ada di hati
Biar ku semadikan cinta ini hnya buatMu Rabbul Izzati,,
Sehingga hadirnya dia,
Insan yg bakal memimpinku ke syurgaMu yg dinanti.. :)

No comments:

Post a Comment