Thursday, August 18, 2011

dunia.. manusia.. dan Sang Pencipta..

seandainya aku mengetahui,
ini yg akan berlaku di akhir cerita,
pasti aku akan cuba mengelak dpd mengalami penamat yg sperti ini..

mengapa dlm ramai2 aku yg harus dilukai?
kenapa aku yg harus disakiti?
adakah mereka yg memperlakukan aku sebegini tahu apa yg t'semat di dlm hati ini?
ah, pastinya mreka tdk tahu!
jika tdak, msakan mreka tegar melakukan aku sedemikian rupa!

aku.. bukan barang mainan.
yg bisa mereka perlakukan sesuka hti mreka.
seenak yg mreka mhukn..
aku pnya hati, pnya prasaan..
sama sperti mreka.

aduhai mnusia,,
di mana hlangnya rasa simpati di hati kalian semua?
ke mana perginya sikap berbudi bhasa yg kalian junjung sjak mlayu lahir ke dunia?
mengapa begitu mudah kalian leka?
knpa begitu pantas klian melupai janji setia..
jnji pd agma, bangsa, bahkan ngara!!! ke mana? ke mana??

wahai hati...
tabahkanlah hatimu menghadapi dugaan ini..
prcayalah pd takdir ALLAH yg lebih BERKuasA dri sgala yg ada di muka bumi ini..
skali kamu dilukai, brganda kli ALLAH hdiahkan kmu rasa ksihnya yg mELImPAH Ruah..
lebih dpd apa yg kamu prolehi di dunia ini..

duhai hati..
jgn pula engkau lupa diri apabila kemasyuran menyinggah diri.
ingatlah dpd siapa engkau perolehi sgalanya..
dpd DIA yg MAHA MENENTUKAN segala yg ada..
percayalah pd QadA' dan qAdaRNYA..
insyaALLAH..
 pasti engkau akn bhgia,,
bukan saja di DUniA,
bahkAn di aKHiRat saNa, saAt eNGkau b'Temu DIA,
saNg peNciPtA maNusia..

cintA iLAhi..

No comments:

Post a Comment