Wednesday, February 29, 2012

aku bukan aku..?

terkadang aku seakan tidak mampu meluahkn segala yg terbuku di hati.
bimbang akn melukakan hati org di sisi.
terkadang aku seakan tidak mahu menyakiti.
meski hatiku sering dilukai.
terkadang aku sering lupa pada diri sendiri.
sehingga hati bernanah luka lagi.

siapa aku untuk menyakiti mereka.
siapa aku untuk melukai mereka.
aku bukan sesiapa.
hanya seorang insan biasa.
hanya manusia yg x mungkin sempurna.

berat.
hatiku seakan lelah dlm pencarianku sendiri.
diriku seakan lemas dengan permainan diri.
pada siapa mampu aku luahkan kata?
melafazkan bicara yg menebak di jiwa?

aku bukan aku.
entah kenapa?
semuanya seakan pentas lakonan cuma.
berdosakah aku kerana bersikap pura-pura?
aku hanya mahu bahagia.
bahagia melihat org lain bahagia.
salahkah itu semua?
atau aku saja yg mencari derita?

biar.
biar ku lelah sendiri.
biar ku sakiti hati demi kebahagiaan mereka.
aku tdk mahu mnjadi manusia penting diri.
aku bukan sebegitu orangnya!



No comments:

Post a Comment